Carma og Haylo



 



Ja ette er da Carma og Haylo. to Staffordshire bullterrere på 10 og 1 år.

Carma, den sorte, er gamle mor som vi har hatt i en mans alder, verdens snilleste og mest trofaste hund, Haylo(rød) er mer valpen, full av påfund, energi men og snill som dagen er lang.

Veldig mange har jo en litt missvisende oppfattning av denne rasen, og jeg har flere gange blitt møtt med "oy har du son kamp-hund du" noe som irriterer meg.
Ja selvfølgelig, dette er hunder med mye muskler og sterke som et uvær men det har jo en Labrador eller en St.bernards også.
Staffen har virkelig fått et ufortjent rykte, det finnes ikke bedre familie hund her er hundene med på absolutt alt, dilter fritt rundt i hagen og huset, elsker og ligge på soffaen og kose å det finnes ikke noen som passer bedre på barna en disse to her.
I England, som rasen opprinnelig er ifra, har de fått kallenavnet " Nanny Dogs" nettopp fordi de er så kjærlige og beskyttende ovenfor barn. å nei det er ikke slik at de oppfører seg truende hvis noen kommer i nærheten, men de passer på ved og hente voksene hvis det er behov eller bare trøste litt hvis noen trenger det.





Jeg er så glad for at mine gutter får vokse opp med disse to unike skjelene, jeg tror det er en kjemp

fordel for de som har muligheten til å ha dyr, jeg tror det er kjempe sundt for barn at de blir mer oppmerksomme, får ekstra omsorg, lærer og ta vare på andre rundt seg. ikke missforstå,jeg mener ikke at det er negativt om man ikke har mulighet til og ha dyr.
det finnes mange grunner for at det ikke er mulig, men så sandt man har mulighet og kan gi dyret et godthjem, tror jeg så absolutt det er en positiv ting for alle barn.


Ha en strålende dag videre


XXX


Kommentarer

Populære innlegg